Uw mening is gewenst
Graag willen wij weten wat we kunnen verbeteren aan onze website.
Heeft u 3 minuten de tijd?
Klachten en geschillen
Pensioenfonds Trespa voert de pensioenregeling met de grootst mogelijke zorg uit en probeert u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over de toepassing van de regeling of de manier waarop u door ons bent behandeld of geïnformeerd. Daarvoor heeft het pensioenfonds een klachten en geschillen regeling.
Wat kunt u doen?
Een klacht indienen
Wanneer u een klacht heeft, dan kunt u de klacht indienen bij het pensioenfonds. Dit kan per post naar:
Stichting Pensioenfonds Trespa
Postbus 110
6000 AC Weert
Of per email naar:
Wat gebeurt er met uw klacht?
Uw klacht wordt behandeld door de administrateur van het pensioenfonds. U ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging van uw klacht.
Uw klacht wordt binnen twee weken behandelt. Als dat onverhoopt niet lukt, dan wordt u op de hoogte gesteld van de nieuwe termijn van behandeling. Ook kunt u mogelijk om aanvullende informatie worden gevraagd. U ontvangt een schriftelijke reactie met een beslissing naar aanleiding van de klacht.
Als u het er niet mee eens bent
Als u het niet eens bent met de beslissing op de klacht, dan kunt u in beroep gaan bij het bestuur van het pensioenfonds. In beroep gaan doet u door binnen zes weken na de beslissing op de klacht een beroepsschrift in te dienen. Dit beroepsschrift dient u in op de volgende wijze. Per post:
Stichting Pensioenfonds Trespa
T.a.v. het bestuur
Postbus 110
6000 AC Weert
Of per email:
pensioenfonds@trespa.com
In een beroepsschrift moet de volgende informatie staan:
- Uw naam en adres en eventueel de naam en adres van uw vertegenwoordiger;
- De datum van indienen van het beroepsschrift;
- De beslissing waartegen u in beroep gaat;
- Een zo duidelijk mogelijke omschrijving van de redenen waarom u meent dat de beslissing onjuist is.
Binnen een week ontvangt u een ontvangstbevestiging van uw beroepsschrift.
Het bestuur geeft u binnen 8 weken na ontvangst van het beroepsschrift een goed gemotiveerde beslissing.
Ombudsman Pensioenen
Als u het niet eens bent met de beslissing op uw beroepsschrift, dan kunt u terecht bij de Ombudsman Pensioenen. De Ombudsman Pensioenen is een onafhankelijke instantie die geschillen over de uitvoering van pensioenregelingen behandelt. Meer informatie vindt u op: www.ombudsmanpensioenen.nl
De contactgegevens van de Ombudsman Pensioenen zijn:
Ombudsman Pensioenen
Postbus 93560
2509 AN Den Haag
Telefoonnummer: (070) 349 96 20
E-mail: info@ombudsmanpensioenen.nl
Bezoekadres: Bezuidenhoutseweg 60, 2594 AW Den Haag
Rechter
U kunt het geschil ook aan de rechter voorleggen. Meer informatie over de procedure en welke rechtbank van toepassing is, vindt u op: www.rechtspraak.nl
Meer informatie
U vindt de uitgebreide klachten- en geschillenregeling onder algemeen --> reglementen en statuten op deze website.